elmaradások

 2009.09.10. 21:06

Szép napot mindenkinek!

Hát ige, azt hiszem egy kicsit régen írtam, de most van végre időm és nem vagyok teljesen hulla!

Merthogy mi is történt velem mostanában? Legfontosabb, hogy beindult a főiskola! Tényleg nappali tagozatos lettem, ami heti 18 óra angol órát jelent. Nagyon nagyon durva, de megéri. Végülis ezért jöttem, nem? :)
Szóval van heti 11 óra general englishem felváltva két tanárral: Ann, az "ostályfőnökünk" nagyon aranyos és jó tanárnak tűnik. Jonathan a másik tanárunk, ő meg kicsit fura, de majd megszokjuk. Kicsit durvábban nyomja a dolgokat, mint Ann.
Ezenkívül van két óra Akademic English Lucyvel, aki teljesen őrült, de jól áll neki! Egy reading óra Ann-nel, egy buisness english Jonathannal, és egy British Culture Russellel.
Hát kökemény lesz, de megéri. A legdurvább napom a szerda. Azt hittem, hogy felmosórongyra lesz szüksgég, hogy eltávolítsanak a teremből... :) 9-től 2-ig kétszer 15 perc szünettel végig megállás nélkül. Tényleg brutál volt.
Az "osztály" elvileg ma már véglegesnek mondható: egy török, egy német, két magyar és számtalan lengyel! Összesen azt hiszem 14-en vagyunk. A korosztály vegyes, 18-tól 35ig.

mi történt még? hétvégén, vasárnap megint voltam várostnézni. Bár szombaton még úgy keltem fel, hogy le kell mondanom a vágyamról Crail-ről, merthogy nem megy oda semmiféle jó buszjárat. De végülis megoldódott a probléma, mert Ágival és a két gyerekkel indultunk útnak. Útközben megálltunk egy farmnál, ahol lehet home-made kajákat kapni, méredrágán, de végre volt íze az epernek!
Aztán mentünk tovább és mivel bőven volt időnk, megálltunk egy kastélynál! Na, aki olvasott vagy látott Jane Austent, az el tudja képzelni... Hát egy olyanban jártam! :) :) A többikenek meg valahogy majd eljuttatok képeket, mert sunyiban azért fényképeztem, de a kábelem nem jó, amit kaptam... :) A kastély körül  park, kis folyóval, meg jtászótérrel, meg virágos kerttel. Tényleg nagyon szép volt!
Aztán továbbmentünk és végre megérkeztünk Crailbe, ami egy kis igazi halászfalu. Lementünk a tengerpartra, ami már igazi tenger! és ahol már elvileg fókákat is lehet látni! Csak úgy tűnik ez a fóka valami hasonló lesz, mint a delfin az adrián az én életembe... (mármint hogy soha de soha nem fogok látni élőben) Crail nagyon szp aranyos kis város volt. A fotókon is nagyon szép, de ugye fotókat meg nem tudok mutogatni... :)
Aztán hazafelé eltévesztettük az irányt, ugyhogy kocsiból volt egy gyors Szt. Andrews városnézés is, de at hiszem azért oda még valamikor a közeljövőbe vissza kell nézni, mert nagyon nagyon megtetszett és Vilmos herceg is itt volt egyetemista... :)

Aztán kedden nyilas misi pakkot kapott, megérintette az otthon szele: kutusz, videók, könyvek, epillátor, hajszárító, meg rossz kábel és érezhető szeretet!

Egyébként nemcsak az angol tudásom fejlődik itt, hanem a rajzkézségem (igen Kinga!)fejlődött az első időkben, amikor is rengeteg állatot kellett rajzolnom kérésre a két gyereknek. napokon keresztül a best of játék az volt, hogy én rajzoltam és ők meg kivágták. Na mostanára a papír maradt, de a vágást felváltotta a hajtogatás. Tegnap másfél órán keresztül hajtogattunk. És az első fél órát szrencsére eltelt azzal, hogy Andy megtanulta az egyetlen dolgot, amit tudok a hajót! De utána, hogy mit hajtogassunk még: na akkor Bella nagy ötlete: elő az internettel. Sajna az origami képek nem túl sokat mondtak nekem, de szerencsére léteznek feltöltött videők is! :) Ugyhogy elkészült az ugráló béka (szintén több példányban, hiszen tudjuk, hogy a békák is családokban élnek...) és a holló is, meg még több hajó! be kell vallanom, hogy a sárkányba belebuktam... Ugyhogy ha valakinek van jó sárkány origamis videója, ide vele. Hol vagy ilyenkor Fodor Gábor anyukája, Márti néni??? :)

Tervek a hétre: ma megyek egy kicsi csajos csevelyre este, aztán holnap meg céilidh estre megyek egy teljesen véletlen folytán. (akik legalább olyan tudatlanok,  mint én voltam, azok kedvéért: ez a helyi skót tánc neve, lesz eszem iszom dínom dánom persze skótkockákkal fűszerezve!) Szóval nagyon várom, meg nagyon kíváncsi vagyok!

Ja igen, lemaradások:

Lengyelekről náhány szó. Rengeteg van belőlük, saját boltjuk, a nagy bevásárlcentrumban saját polcuk, saját szombati iskolájuk van, és még saját nyelvű miséjük is... Szóval tényleg sokan vannak. Az itteni magyarok mesélték, hogy a zöldséggyárban, ahol ők is dolgoznak annyi a lengyel, hogy ők már jobban tudnak lassan lengyelül, mint angolul, mert egész nap lengyelekkel vannak körülvéve. És egyébként meg mivel ilyen jó dolguk van (csomó szórólapra az angol mellett lengyelül is rá van írva a szöveg), Ági mesélte, hogy vannak, akik 3-4 év ittélés után most kezdik csak az angol tanfolyamot kezdő szinten... Tehát itt élnek egy idegen országba és 3 év alatt semmi sem ragadt rájuk a nyelvből.
 

Másik elmaradásom a templomok. Sokféle felekezeti templom van itt a városban is. Kívülről egyébként majdnem mindi ugyanúgy néznek ki. szépek. Belülről csak a "katedrálisban" voltam, ami egy közösségi ház tulajdonképpen: kévázóval, óvodával, kajáldával és sok sok teremmel. A mise meg majdnem teljesen olyan, mint otthon, kivéve, hogy a végén az elbocsátást térdelve fogadjuk. Ollyannyira ugyanolyan, hogy a múlt héten a kivonulási ének az Atyám Tied vagyok volt (azt hiszem, hogy a sárgában 19es) :) csak persze angulul. Jajj igen, van kinyomtatott angol miseszövegem, jó vicces lehet a kis papírjaimmal... :)

Na megyek, mert időközben volt egy fürdetésem és most meg muszáj indulnom!

Sok puszi mindnekinek

A bejegyzés trackback címe:

https://skotbella.blog.hu/api/trackback/id/tr231373841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

katicka 2009.09.11. 13:13:07

zoldseggyar? ott nem terem zoldseg, hanem gyartjak?:S :D

SzemereiM 2009.09.11. 15:07:54

Szia Belluska! Nagyon jó hallani rólad, hogy hogyan telnek kint napjaid. Találtam egy origami sárkányos videót remélem ez megteszi. :)
www.youtube.com/watch?v=Jn57x2oZI5c
Puszi és nagyon hiányzol! :)
Mónika

Skot Bella 2009.09.12. 16:50:29

@SzemereiM: Mónika! köszönöm szépen, bár még bevallom, nem mertem nekiugrani... :)

Skot Bella 2009.09.12. 16:51:25

@katicka: ez csak valami zacskózó üzem, mert csomagolnak és darabolnak és hasonlók. Akár napi 10 órát is a futószallag mellett állnak...

Flóka 2009.09.12. 20:43:10

Szia Bellus!
Nos, a delfinekkel én is "jóban" vagyok... A háromszori adriai vitorlázások közül én az elsőn és a harmadikon voltam és természetesen melyiken jelentek meg a delfinek? Na? Hát persze, hogy a másodikon, ráadásul nagy csapatban, tömegesen kis delfinekkel egyaránt!!! Szóval bármikor ez eszembe jut, dühös leszek és legszívesebben összetörnék valami jó kis hollóházit...:) Azóta leghőbb vágyam végre delfint látni! Puszi
Ui.: Érik már az a levél, már azt is sejtem, mi mindent írok le Neked, csak még adj egy kis időt! Pussz.
Uui.: És hiányzol!!!

Cz 2009.09.12. 21:41:47

@Flóka: Sweetie. Azért ne túlozzunk. Egy darab magányos delfint, valamint egy darab delfincsaládot láttunk, means 1 apa, 1 anya, 1 kisdelfin. Semmiféle "tömegek" nem voltak... :P
süti beállítások módosítása