skotokrol

 2009.08.11. 19:31

Na akkor arra gondoltam, hogy osszefoglalom, amit ezalatt a ket nap alatt tanultam, tapasztaltam a skotokrol...

Eloszoris az ido: az ember nem mehet a kert egyik vegebe elbujni 7 percre esokabat nelkul, megha sut is a nap... Tehat mostantol a standard felszerelesem egy napszemuveg a homlokomon, egy szuper ernyo pedig a kezben!
Aztan, meg a felig skot gyerek is jobban birja a hideget mint egy magyar felnottnek mondott noszemely (aki garbos pulcsiban megy a boltban, mellette meg a gyerek flip-flopban). Tovabbi megallapitasok az utcan valoszinuleg hasonlo indokok miatt egymas mellett megvannak az emberek papucsban, szandalban, edzocipoben, es teli vastag csizmaban is. Ugyanilyen valtozatos a ruhazkodas is (konkretan ma lattam egy csajt az utca egyik oldalan sapkaban-azt hiszem o meg nalam is messzebbrol johetett-, a tuloldalt meg egy masikat topban).

Kovetkezo termeszetesen a kozlekedes: ha setalok az utcan a jardan biztonsagban vagyok, egeszen, mig nem latom kozeledni a veget, mert akkor elkezdek felig hangosan mormolni, hogy jobb/bal. Es ahogy egyre kozelebb erek hatalmasodik el a retteges. Akkor egy kicsit konnyebb, ha van mellettem valaki, probalok ratapadni, es kovetem az eletem aran is...
Na a masik az auto: ma megtortent, hogy szallunk be kozosen az autoba, Agi zarta a bejarati ajtot, majd megfordul, rmanez, hogy "Te vezetsz?" visszanezek, hogy "mi???", majd hanngos rohoges, mert rajottem, hogy a masik oldalon vagyok... Aztan sikerult beszallnom az anyosulesre (zarojeles megjegyzes az ereklodok reszere, hogy a sebvalto ugyanugy szamozodik, mint otthon, tehat ballrol jobbra...), de az igazi kalandok csak ezutan kezdodtek: tudjatok van az a vicc, amit most meg sem probalok leirni, hiszen tisztaban vagytok a viccmeselos tehetsegemmel, szoval, amikor az autok mind szembe jonnek. Nemtudom, valaki keressen ra neten es kommentkent linkelje ide legyszi! Szoval a lenyeg az idonkenti halalfelelem, a legrosszabb a korforgalom es a kanyarodas! A multkor ugyis hianyoltam az adrenalint, hat most megkapom!

Na es az akcentushoz csak annyit, hogy ma Andy elmondta kb 50szer, hogy fonetikusan leirva: shoep shoep. A negyvenediknel mar kezdett erdekelni, hogy vajon mi lehet ez. Erre meg elmondta tizszer, aztan nagy nehezen ramnezett es megszant, elmondta magyarul. De a feladat, hogy rajojjetek. Holnap estig varom az otleteket! (segitsegkeppen annyit mondok, hogy a szitu legozas kozben zajlott.)

Ja, van mar angol nyelvkonyvem, szepen gyurogetem azt is! :)

Puszi mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://skotbella.blog.hu/api/trackback/id/tr791303453

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pillangooo 2009.08.11. 20:23:45

szrtnk (loes es en szrtm) ez a fiucska hajot akart epiteni :) de amugy nem beszelunk skotul... :ppp

a hugod 2009.08.11. 20:49:24

Na, drága Bellus! A skót akcentus úgy tűnik azért az erős magyar gyomrot is kikezdi :) azok a szóközök,meg z és y betűk :D egészen szépen megalkotod a magyar nyelv skót akcentusos változatát! :)

Beavix · http://elclasico.blog.hu 2009.08.11. 21:23:46

A hajó nem rossz tipp. Annak viszont határozottan örülök, hogy nem fűlik a fogad a térdig kivágott tapadós pólóidban való grasszáláshoz. Nem vagyok féltékeny, de magántulajdon is van a világon. :)

Vezess el sztrádán Londonig, tegyél ott egy kört, és meg is szokod. Angolból meg kupálódj szépen. Tsok.

Flóka 2009.08.11. 21:50:18

A Danubius Rádió közlekedési hírei
- Figyelem! Az M7-esen autózók figyelmét szeretnénk felhívni, hogy legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben autózik Budapest felé.
Kovács épp az autópályán hallgatja a felhívást, majd felcsattan
- Hogy-hogy egy? Mind!
Szia Bellus! Erre a viccre gondoltál?:)
Bocsika, ezt IDE akartam írni...
Pussz

Cz 2009.08.13. 00:48:12

...hm, a ship egész jónak tűnik. Találtam valami nyelvészeti könyvet a neten, abban vannak ilyen brit-skót magánhangzó-differenciák, és a helyzetben az egyetlen olyan szó, ami releváns, az biz' a hajó lesz. :)
Ellenben ne keseredj a rossz oldalra ülés miatt - szerintem simán bejátsztam volna én magam is. :D Akkora nagy ortopédia, hogy fordítva van náluk... Dehát, evvan. :)
Kéééépet... (*küldi a Zenergiát a laptopnak*)
És csak azértis: kezicsonkolom. U.ö.

Cz 2009.08.13. 00:53:57

Ui. Andy hány éves?

Csillumillu 2009.08.13. 09:46:53

Hali!

Lehet, hogy sheep, de az azert legozasnal kevesbe valoszerutlen. Lehet meg kene venned a trainspottingot, az skotul van irva vala, s a vegere az ember egesz jol megerti, hogy mi mit jelent. Legalabbis asszem skotul van.... Sok sok puszi neked!

Csillumillu 2009.08.13. 09:50:23

Javitas: legozasnal a barany kevesbe valoszeru:))

katicka 2009.08.13. 15:51:59

miért bárány nincs legóban?? jó hallani felőled.:)

Skot Bella 2009.08.13. 21:20:27

Katicka, ahogy a mesében is... Szóval a bárány a plehdoh-ban van, de erra azért emlékezhetnél még!

Florentin, tudtam, hogy Rád mindig számíthatok, igen, pont erre a viccre gondoltam!

A versenyt jó eredménnyel zártátok, mert mindenki tökéletesen beszéli a skót akcentust, és tényleg hajó volt az, méghozzá a végeredmény egy űrhajó lett!

Én, a Mesélő 2009.08.24. 16:17:23

@Csillumillu: Te jó ég, ti nem játszottatok olyat gyerekkorotokban, hogy a legofarkas megenné a legóbárányt a legómezőn, de jön a legópuli és elkergeti, hogy csak úgy potyog lefelé a lególába?? :)
süti beállítások módosítása